Tvoja knižná kamoška

Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu www.stonozka.sk prevádzkovaného spoločnosťou IKAR, a. s.

Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu www.stonozka.sk prevádzkovaného spoločnosťou IKAR, a. s., so sídlom Miletičova 23, 821 09 Bratislava, IČO: 00678856 (ďalej len IKAR)

Úvodné ustanovenia

Všeobecné obchodné podmienky upravujú vzťahy a vymedzujú vzájomné práva a povinnosti medzi predávajúcim a zákazníkom v rámci prevádzkovania internetového obchodu www.stonozka.sk. Predávajúcim je akciová spoločnosť IKAR, a. s., so sídlom na Miletičovej 23, 821 09 Bratislava. Zákazníkom je návštevník internetových stránok na adrese www.stonozka.sk, ktorý prostredníctvom systému odoslal riadnu objednávku.

1. Nakupovanie a uzatvorenie nákupnej zmluvy

1.1. Internetový obchod stonozka.sk

je predovšetkým miestom pre vás, našich zákazníkov, kde si môžete pozrieť ponuku tovaru, zistiť aktuálnu dostupnosť jednotlivých položiek, nakúpiť vybraný tovar a dozvedieť sa rôzne zaujímavosti zo sveta kníh. Objednávanie tovaru sa deje výlučne elektronicky priamo v prostredí internetového kníhkupectva jednoduchým spôsobom. Po vyplnení všetkých potrebných údajov v objednávkovom formulári, považujeme vašu potvrdenú objednávku za platný a záväzný návrh kúpnej zmluvy. Z našej strany je kúpna zmluva potvrdená zaslaním Potvrdenia o prijatí objednávky, ktoré vám zašleme e-mailom. Za potvrdenie kúpnej zmluvy tiež považujeme dodanie tovaru vám a jeho prevzatie

1.2. Práva a povinnosti kupujúceho

1.2.1. Kupujúci bol obchodníkom oboznámený s tým, že súčasťou objednávky je povinnosť zaplatiť cenu.

1.2.2. Kupujúci je povinný:

a) prevziať objednaný a dodaný tovar,
b) zaplatiť obchodníkovi dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti,
c) potvrdiť pri preberaní tovaru jeho príjem obvyklým spôsobom podľa typu dopravcu.

1.2.3. Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami.

1.2.4. Kupujúci má v prípade objednávky tovaru na faktúru (platba prevodom) objednaný tovar rezervovaný po dobu splatnosti príslušnej vystavenej faktúry. V prípade neuhradenia vystavenej faktúry môže byť zarezervovaný tovar v objednávke uvoľnený do predaja. V prípade záujmu o predĺženie rezervácie tovaru je nevyhnutné požiadať o predĺženie splatnosti faktúry.

1.2.5. Kupujúci berie na vedomie, že opakované žiadosti na predĺženie splatnosti faktúry a rezervácie tovaru obchod neakceptuje.

1.3. Ako vo všetkých bežných obchodoch, tak aj v našom internetovom kníhkupectve stonozka.sk považujeme za nákup vloženie tovaru do košíka a odoslanie objednávky s povinnosťou úhrady. Nie len vloženie tovaru do košíka.

1.4. Ihneď po odoslaní objednávky ju náš systém spracuje a obratom vám zašleme e-mailom Potvrdenie o prijatí objednávky na vašu e-mailovú adresu, ktorú ste zadali pri registrácii, resp. pri vypĺňaní objednávkového formulára. Na tú istú e-mailovú adresu vám tiež zašleme informácie o odoslaní objednaného tovaru.

2. Ceny

V našom internetovom kníhkupectve máte možnosť nakupovať tovar podľa aktuálne platných cien, ktoré sú uvedené pri každom produkte a rovnako tiež v košíku po vložení tovaru. Všetky ceny sú uvedené vrátane DPH podľa príslušných predpisov.

Platnou cenou tovaru je cena, ktorá je uvádzaná pri produkte ako predajná cena. Zobrazovaná predajná cena sa v priebehu roka môže zmeniť. Pre nakupujúceho zákazníka je cena zobrazená na produkte, následne v košíku a nakoniec v potvrdení objednávky rovnaká a po dokončení nákupu garantovaná a nemenná. V prípadoch, kedy je tovar vložený v nákupnom košíku dlhší čas a medzičasom dôjde k zmene ceny tovaru, budú ceny v košíku aktualizované podľa aktuálneho cenníka.

3. Vzhľad tovaru

Farebné zobrazenie tovaru na monitore nemusí presne zodpovedať reálnym farebným odtieňom ako ich bude kupujúci vnímať v skutočnosti. Zobrazenie farebných odtieňov je okrem iného závislé aj na kvalite zobrazovacieho monitora, resp. iného použitého zobrazovacieho zariadenia. Pri porovnávaní tovaru medzi sebou odporúčame sledovať údaje o počte strán, ako aj rozmery a váhu, ktoré uvádzame v podrobnejších detailoch produktu. Tieto údaje poskytujú dôležité informácie o produkte. Náhľadové obrázky obálok kníh „z hora“ nemusia zachycovať ich hrúbku, zaoblenie a typ väzby. Typ väzby je uvádzaný ako textová informácia v detaile knihy.

4. Storno objednávky, odstúpenie od kúpnej zmluvy a vrátenie tovaru

Máte právo požiadať o stornovanie objednávky do doby expedície tovaru, a to prostredníctvom elektronickej pošty alebo telefonicky. Pri stornovaní objednávky je potrebné uviesť Vaše meno, e-mail, číslo objednávky, prípadne názvy produktov, ktoré žiadate stornovať, ak chcete stornovať len časť objednávky. V prípade stornovania objednávky neúčtujeme žiadne penále ani iné poplatky súvisiace so stornom objednávky. Na vami určený bankový účet, pokiaľ sa nedohodneme inak, vrátime zaplatenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 kalendárnych dní odo dňa zrušenia objednávky.

5. Poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy

5.1. Právo na odstúpenie od zmluvy

V zmysle §19 Zákona o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov č. 108/2024 Z. z. máte právo odstúpiť od tejto zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní.

Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa keď Vy alebo Vami určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru.

Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou, e-mailom a pod.) na tieto kontakty: IKAR, a.s., Miletičova 23, PO-BOX 92, 821 09 Bratislava, telefón: +421-2-49104341, reklamacie@ikar.sk. Na tento účel môžete použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý ste dostali spolu s tovarom. Ako číslo zmluvy uveďte prosím číslo dodacieho listu.

Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete vyhlásenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.

5.2. Dôsledky odstúpenia od zmluvy

Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím zmluvy.

Platba za zakúpený tovar Vám bude uhradená až po doručení vráteného tovaru späť na našu adresu alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť podľa toho, čo nastane skôr. Platby Vám budú vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy. Ich úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom aký ste použili pri Vašej platbe, ak ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších náklad.

5.3. Spôsob vrátenia tovaru pri odstúpení od zmluvy

Zašlite nám tovar späť alebo ho prineste osobne na našu adresu: IKAR, a.s., Miletičova 23, 821 09 Bratislava, a to najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak tovar odošlete späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty.

Priame náklady na vrátenie tovaru znášate Vy.

Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty po prevzatí tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode, a to v rozsahu potrebnom na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru. Zodpovedáte iba za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.

Prosím, berte na vedomie, že §19 Zákona o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov č. 108/2024 Z. z. vymenúva dôvody, pri ktorých nie je možné odstúpiť od zmluvy.

Tovar, prosíme, podľa možnosti zasielajte späť:

Prosíme, berte na vedomie, že kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.

5.4. Storno objednávky zo strany internetového kníhkupectva.

Snažíme sa zo všetkých síl poskytnúť vám čo najširší výber produktov, najlepšie ceny a služby. Niektoré okolnosti však nedokážeme ovplyvniť, a preto sa môže stať, že tovar, ktorý ste si objednali, pre Vás nedokážeme zabezpečiť. Ak si nemôžeme splniť svoje povinnosti vyplývajúce z kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia našich povinností vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať nie sme schopní dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami, budeme o tejto skutočnosti bezodkladne informovať kupujúceho a zároveň povinní ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy, resp. stornovať objednávku ak kúpna zmluva ešte nebola uzavretá. Stornovať objednávku môže kupujúci telefonicky alebo doručením e-mailu. Preto si ponechávame právo stornovať objednávku, ak ani pri vynaložení všetkého úsilia nie sme schopní vám tovar dodať. O týchto skutočnostiach vás budeme informovať. V prípade záujmu z vašej strany sa budeme snažiť ponúknuť vám náhradné plnenie.

O stornovaní objednávky Vás budeme informovať telefonicky alebo e-mailom a v prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti Vám finančné prostriedky vrátime bez zbytočného odkladu na Vami určený bankový účet, prípadne môžete využiť inú ponuku nášho internetového kníhkupectva.

6. Dodacie a platobné podmienky

Objednaný tovar sa Vám snažíme dodať v čo najkratšom čase, čo je spravidla do 5 pracovných dní od prijatia Vašej objednávky pri tovare bežne dostupnom v našom sklade. Doba dodania sa mení aj v závislosti od ďalších položiek v objednávke, ak majú inú dostupnosť. Ak sa predávajúci a kupujúci v kúpnej zmluve nedohodli inak, predávajúci je povinný dodať vec kupujúcemu bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy. Ak predávajúci nesplnil svoj záväzok dodať vec v lehote podľa prvej vety, kupujúci ho vyzve, aby dodal vec v ním poskytnutej dodatočnej primeranej lehote. Ak predávajúci nedodá vec ani v tejto dodatočnej primeranej lehote, kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy. Dôležité je prihliadať na dátum vydania knihy, ak je ponúkaná v predpredaji (uvedenie do predaja v predpokladanom čase v budúcnosti). V prípade predobjednávok tovaru, ktoré nie sú skladom pre ich naplánované vydanie v budúcnosti je nutné prihliadať na dodanie až po reálnej výrobe a spustení predaja tovaru. Kombinované objednávky obsahujúce súčasne tovar na sklade a tovar v predpredaji obvykle expedujeme až po fyzickom naskladnení predobjednaného tovaru, na ktorý kompletizácia a expedovanie zásielky čaká. Termín naskladnenia a expedície objednávok kníh v predpredaji je orientačný a môže sa zmeniť v procese ich výroby.

Všetky ceny uvádzame vrátane DPH. Ako predávajúci garantujeme ceny uvedené v ponuke a to k okamihu odoslania objednávky zákazníkom.

Tovar doručujeme prostredníctvom kuriéra Direct Parcel Distribution SK s.r.o. – DPD.

Cenník platný od 1. 10. 2021

Spôsob objednaniaVýška nákupuExpedičný poplatok
Online objednávka na dobierku DPDdo 39 €4 €
Online objednávka s platbou kartou DPDdo 39 €3,50 €
Akákoľvek online objednávkaod 39 €0 €

Miestom dodania tovaru je poštová adresa uvedená pri objednaní v objednávkovom formulári. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny za tovar.

Upozorňujeme, že pre úspešné doručenie zásielok je nevyhnutné v objednávke uviesť platné slovenské mobilné telefónne číslo. S iným typom kontaktu nie je možné prepojiť systém doručovateľa, notifikačných SMS a všeobecného kontaktu. V prípade neuvedenia platného mobilného čísla (písomné objednávky a objednávky prostredníctvom objednávacích kupónov) nebude možné zásielku odoslať prostredníctvom kuriéra. Objednávky bez platného mobilného čísla odosielame len prostredníctvom Slovenskej pošty, a.s. s cenou podľa nášho platného cenníka.

6.1. Objednaný tovar expedujeme LEN v rámci Slovenskej republiky.

Ku každej zásielke je priložený dodací list. Daňový doklad (faktúru) zasielame automaticky elektronicky na e-mail.

Pre úhradu kúpnej ceny si môžete zvoliť jeden z nasledujúcich spôsobov platby:

Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu "www.stonozka.sk" sú platné v znení uvedenom na adrese www.stonozka.sk v deň a hodinu odoslania objednávky kupujúcim. Zákazník bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka potvrdil, že sa s týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami oboznámil, prečítal ich, porozumel ich obsahu a v celom rozsahu s nimi súhlasí.

6.2. Ak bude potrebné dodanie tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho na Mieste a v Časovom rozsahu alebo v prípade, ak kupujúci bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od kúpnej zmluvy neprevezme tovar do 7 dní po márnom uplynutí Časového rozsahu, vzniká obchodníkovi nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie tovaru na Miesto doručenia.

6.3. Kúpna zmluva je uzavretá s rozväzovacou podmienkou s tým, že ak kupujúci neuhradí obchodníkovi dohodnutú kúpnu cenu v zmysle bodu 1.2.2 týchto obchodných podmienok, zmluva sa od začiatku ruší, zmluvné strany si vrátia alebo nahradia všetky prijaté plnenia a obchodník nadobúda právo voľne disponovať s objednaným tovarom.

7. Ochrana osobných údajov

IKAR, a.s. (prevádzkovateľ internetového obchodu stonozka.sk) si váži dôvery svojich zákazníkov a ich súkromné dáta chráni pred zneužitím.

Je v našom spoločnom záujme, aby sa osobné údaje, ku ktorým dávate súhlas vydavateľstvu IKAR, a. s., na spracovanie, spracovali a používali v presnom a aktuálnom znení, a to k vašej i našej spokojnosti. Preto si Vás dovoľujeme upozorniť, že máte právo na prístup k svojim osobným údajom, na opravu v prípade ich nepresnosti, máte právo požiadať o vysvetlenie, právo na odstránenie nepresného stavu, blokovanie vašich osobných údajov a ďalšie práva ustanovené v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 a so Zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov.

Predávajúci sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi SR. Predávajúci vyhlasuje, že bude spracúvať osobné údaje v súlade s dobrými mravmi a bude konať spôsobom, ktorý neodporuje Nariadeniu GDPR ani iným všeobecne záväzným právnym predpisom a ani ich nebude obchádzať. Predávajúci vyhlasuje, že súhlas dotknutej osoby si nebude vynucovať a ani podmieňovať hrozbou odmietnutia zmluvného vzťahu, služby, tovaru alebo povinnosti ustanovenej predávajúcemu

Informácie, ktoré sú predmetom ochrany súkromia

Pri zákazníkoch z radov fyzických osôb je potrebné v objednávkovom procese uviesť Vaše meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a e-mailovú adresu. Pri objednávkach podnikateľských subjektov je potrebné uviesť obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, IČ DPH, číslo telefónu a e-mailovú adresu.

Štatistické informácie

- ide predovšetkým o informácie ako napr. meno domény, z ktorej ste k nám prišli, internetový prehliadač, ktorý používate, dátum a čas vášho príchodu, čas, ktorý ste na webe strávili apod. Tieto informácie používame čisto z dôvodov monitorovania správania návštevníkov a zákazníkov na našich stránkach. Všetky tieto informácie nám umožnia ponúknuť plne funkčný internetový obchod so všetkými potrebnými funkciami.

Informácie získané z cookies

- cookies sú malé skupinky dát, ktoré sa ukladajú vo vašom počítači a obsahujú informácie o vašom pohybe na stránkach stonozka.sk. Bez týchto informácií by sme napríklad neudržali váš tovar v nákupnom košíku, nepamätali si informácie, ktoré ste nám už raz poskytli a museli by ste ich zadávať vždy znovu. Väčšina ľudí nevie, že sa im na ich počítač cookies ukladajú, či už navštevujú náš internetový obchod, alebo väčšinu akýchkoľvek iných webov. Vo svojom prehliadači si môžete aktivovať upozornenie, ktoré sa objaví vždy, keď je cookie zaslaná do vášho počítača. Pokiaľ cookies vo svojom prehliadači úplne zakážete, budete mať problém dostať sa do nákupného košíka na stonozka.sk a dokončiť objednávku on-line.

Informácie, ktoré nám sami poskytnete

- k tomu, aby ste si prezerali ponuku na www.stonozka.sk, nám samozrejme nemusíte poskytovať osobné informácie. Také informácie zadávate, len pokiaľ si u nás vytvárate účet, dokončujete objednávku, prihlasujete sa k odberu noviniek a informácií o rôznych ponukách formou e-mailu. Jedná sa predovšetkým o informácie ako meno, priezvisko, e-mail, telefón, doručovacia adresa. K týmto informáciám máte prístup vo svojom profile a po prihlásení ich môžete kedykoľvek upravovať a meniť.

Prihlásený zákazník nemôže meniť svoje meno v účte. Prosím napíšte nám a radi toto meno na požiadanie zmeníme alebo opravíme za Vás.

Predávajúci týmto oznamuje kupujúcemu, že v zmysle Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov (GDPR) a ust. § 13 ods. 1 písm. b) zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov bude predávajúci ako prevádzkovateľ v procese uzatvárania kúpnej zmluvy spracúvať osobné údaje kupujúceho bez jeho súhlasu ako dotknutej osoby, keďže spracúvanie osobných údajov kupujúceho bude vykonávané predávajúcim v predzmluvných vzťahoch s kupujúcim a spracúvanie osobných údajov kupujúceho je nevyhnutné na plnenie z kúpnej zmluvy, v ktorej vystupuje kupujúci ako jedna zo zmluvných strán.

V zmysle čl. 6 ods. 1 písm. f) Nariadenia môže predávajúci po doručení objednaného tovaru, resp. služby kupujúcemu, na základe oprávneného záujmu spracúvať osobné údaje kupujúceho aj na účely priameho marketingu a zasielať na e-mailovú adresu kupujúceho informácie o nových produktoch, zľavách a akciách na ponúkaných tovaroch, resp. službách.

Spracovanie osobných údajov prebieha na strane spoločnosti IKAR, a.s.

Predávajúci oznamuje týmto kupujúcemu, že z titulu plnenia uzavretej zmluvy sa pri spracúvaní osobných údajov kupujúceho predpokladá, že osobné údaje kupujúceho budú poskytnuté a sprístupnené nasledovným tretím stranám, resp. okruhom príjemcov:

Práva zákazníka v súvislosti so spracúvanými údajmi

Zákazníci, ktorých osobné údaje spracúvame, majú právo:

Udelenie súhlasu pre marketingové oslovenie

Zákazník udeľuje súhlas pre oslovenie marketingovou ponukou vtedy, ak:

Osobné údaje nie sú sprístupnené tretím stranám a nedochádza k cezhraničnému prenosu do tretích krajín, mimo službu, ktorú prevádzkovateľ obchodu Stonozka.sk používa na odosielanie emailov a prípravu obsahu – Systém APSIS. Systém APSIS so sídlom na Stormgatan 11, 211 20 Malmö, vo Švédsku uchováva dáta na serveroch výlučne na území EÚ. Prístup k uloženým údajom využívaným pre odosielanie a prípravu emailových noviniek má výlučne spoločnosť IKAR, a.s.. Spoločnosť APSIS nijakým spôsobom nezdieľa a nesprístupňuje tieto dáta v akejkoľvek inej podobe. Dáta nie sú verejné. Dáta sú zabezpečené a chránené - šifrované. Dáta nie sú nijakým ďalším spôsobom ďalej používané, skladované a evidované. Žiadateľ o odber noviniek má právo na opravu jeho nesprávnych, neúplných ako aj neaktuálnych osobných údajov. Rovnako tak likvidáciu alebo blokovanie osobných údajov a ďalšie uvedené v § 28 ods. 1 zákona o ochrane osobných údajov. Žiadateľ o emailové novinky vyhlasuje, že jej boli poskytnuté všetky informácie podľa § 15 uvedeného zákona. Zároveň vyhlasuje, že poskytnuté osobné údaje boli poskytnuté slobodne a ich znenie je úplné a pravdivé.

Na osobné údaje využívané pri oslovovaní emailovými ponukami platia všetky zásady ochrany osobných údajov, vrátane všetkých práv.

8. Reklamácie a záruka

Prípadné reklamácie chybného tovaru sa riadia príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka o zodpovednosti predávajúceho za vady predanej veci (§619-627), záručná doba je 24 mesiacov a začína plynúť dňom prevzatia tovaru zákazníkom.

V prípade, že nedopatrením dostanete poškodený výtlačok alebo iné ako objednané knihy, pošlite ich čo najrýchlejšie s kópiou dodacieho listu kuriérom, alebo poštou (nie na dobierku) na adresu IKAR, a. s., Miletičova 23, P. O. BOX 92, 821 09 Bratislava 2. Uveďte, prosím, objednávacie číslo požadovaného tovaru. Tovar zaslaný na dobierku nepreberáme.

Reklamovať môžete aj e-mailom na adrese: reklamacie@ikar.sk alebo telefonicky na tel. čísle 02/49 10 43 41. Zároveň priložte list, v ktorom zdôvodnite vrátenie tovaru a navrhnite, ako máme s reklamáciou naložiť. Správnu knihu vám doručíme v krátkom čase.

Kupujúci má právo uplatniť si počas záručnej doby u predávajúceho zodpovednosť za vady tovaru zakúpeného u predávajúceho, za ktoré zodpovedá výrobca, dodávateľ alebo predávajúci. Záruka sa nevzťahuje na vady, na ktoré bol kupujúci predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy predávajúcim upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.

Reklamáciu vybavíme bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 3 pracovných dní. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí máte ako spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť, resp. máte právo na výmenu výrobku za nový výrobok. O výsledku reklamácie Vás budeme informovať bezprostredne po ukončení reklamačného konania e-mailom alebo telefonicky a spolu s tovarom Vám doručíme aj kópiu reklamačného protokolu.

Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu, bude reklamácia vybavená v závislosti od rozhodnutia kupujúceho nasledujúcim spôsobom:

Pokiaľ sa jedná o vadu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu, alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných vád, ktoré bránia tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný ako bez vady, predávajúci vybaví v závislosti od rozhodnutia kupujúceho nasledujúcim spôsobom:

Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od uzavretia kúpnej zmluvy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe vyjadrenia znalca alebo stanoviska vydaného autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou alebo stanoviska určenej osoby (ďalej len “odborné posúdenie tovaru“). Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemôže predávajúci od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie tovaru ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením tovaru.

Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia kúpnej zmluvy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak kupujúci tovar zašle na odborné posúdenie určenej osobe uvedenej v doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného posúdenia tovaru, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú vadu tovaru, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.

Reklamáciu vybavíme bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 3 pracovných dní. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí máte ako spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť, resp. máte právo na výmenu výrobku za nový výrobok. O výsledku reklamácie Vás budeme informovať bezprostredne po ukončení reklamačného konania e-mailom alebo telefonicky a spolu s tovarom Vám doručíme aj kópiu reklamačného protokolu.

Kupujúci má právo uplatniť si počas záručnej doby u predávajúceho zodpovednosť za vady tovaru zakúpeného u predávajúceho, za ktoré zodpovedá výrobca, dodávateľ alebo predávajúci. Záruka sa nevzťahuje na vady, na ktoré bol kupujúci predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy predávajúcim upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.

9. Alternatívne riešenie sporov

Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim IKAR, a.s. je Slovenská obchodná inšpekcia Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27, www.soi.sk alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk); spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Tieto všeobecné obchodné podmienky boli aktualizované a nadobúdajú účinnosť 28.06.2024